Wij krijgen met een grote regelmaat vragen. Dit zijn veel verschillende vragen. Daarom hebben wij de meest gestelde vragen hieronder op een rijtje neergezet. Is er geen antwoord op de vraag? Neem dan gerust even contact met ons op. Ook kunt ons een mail doen met eventuele vragen die u mist.

Meest gestelde vragen

Wat moet er gedaan worden als de kinderauto ontvangen is?
Controleer altijd de verpakking of ook alle onderdelen ook aanwezig zijn. Controleer ook of de kinderauto aan alle eisen voldoet, dit in verband met de veiligheid van het kind en natuurlijk van uzelf. Dit is belangrijk voor de garantiebepaling op de kinderauto.

Wat moet er gedaan worden als er een onderdeel afwezig is of de kinderauto wat mankeert?
Wanneer er een onderdeel mist of er is een mankement aan de kinderauto dan kan er binnen 7 dagen contact opgenomen worden met Kinderauto.nl. Dit kan via email: info@kinderauto.nl of telefonisch: 0492 – 700 294. We gaan dan zorgen dat het probleem zo snel mogelijk opgelost is.

Moet het voertuig nog in elkaar gezet worden en hoe moet dat?
Het voertuig moet na aankomst nog in elkaar gezet worden. Bij elke kinderauto die er bij ons gekocht wordt zit een handleiding. Als de handleiding gevolgd wordt kan het eenvoudig in elkaar gezet worden. Mocht het alsnog niet lukken dan kan er altijd met ons contact opgenomen worden. Doe dit via de mail info@kinderauto.nl

Zit er een afstandsbediening bij de kinderauto?
Bij alle modellen zit een afstandsbediening bij. Mocht dit niet zo zijn staat het vermeld bij het artikel. Zijn er twijfels kan er gemaild worden naar ons en geven we zo snel mogelijk een antwoord op de vragen die er zijn. Mailen kan naar info@kinderauto.nl

Hoe kan de kinderauto het beste bewaard worden?
Het is altijd erg belangrijk om het accu voertuig in een droge en vochtvrije ruimte te stallen. Het schoonmaken van het voertuig kan het beste met een vochtige doek gebeuren. Vorst en vocht kunnen de kinderauto beschadigen.

Hoe lang en hoe vaak moet het voertuig opgeladen worden?
Voor de eerste keer is het verstandig om het voertuig ongeveer 10 uur op te laden. Na elk gebruik is het verstandig om het op te laden. Bij langere tijd geen gebruik maken is het verstandig om de accu en eventuele batterijen er uit te halen. Als de accu volkomen leeg raakt kan het voertuig defect raken.

Verzending

Als er een bestelling gedaan word, wanneer word de bestelling dan verzonden?
Wij hebben onze producten op voorraad daardoor kunnen wij bestellingen die voor 15.00 uur binnen zijn bij ons nog dezelfde dag opgestuurd worden. Bij normale omstandigheden zou de bestelling dan de volgende dag geleverd worden. Wanneer het product niet op voorraad is nemen we contact met u op.

Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten bij kinderauto.nl zijn gratis voor Nederland. Deze worden dus niet in rekening gebracht. Het verzenden gebeurt met PostNL en DHL. We kunnen geen moment van afleveren garanderen.

Hoe wordt het pakket verzonden?
Het pakket wordt verzonden in de originele verpakking. Dit zijn over het algemeen stevige dozen. Wij laten bezorgen door PostNL en DHL. Het moment van afleveren kunnen we niet garanderen. We streven er naar om het de volgende dag te kunnen leveren.

Kan de bestelling ook op een ander adres geleverd worden?
De pakketten worden verstuurd in Nederland naar het gewenste adres wat er op gegeven wordt tijdens het bestellen. Dit kan dus ook op een afwijkend adres zijn. Het adres wat er opgegeven wordt bij de bestelling. De bevestiging van de bestelling komt in uw email binnen.

Wat als er niemand thuis is?
Wanneer de geplaatste bestelling niet aangenomen wordt of opgehaald bij het postkantoor zijn de verzendkosten voor de klant. Een bestelling wordt maximaal 1 week gereserveerd. Je krijgt een bevestiging van de bestelling in het email.

Hoe kan ik weten of de bestelling gelukt is?
Wanneer de bestelling geplaatst is, dan wordt er een bevestigingsmail verzonden naar het email adres wat bij de bestelling doorgegeven is. Hier staan de gegevens in van de bestelling. Wanneer het product verstuurd wordt, komt er weer een email binnen zodat het duidelijk is wanneer het bezorgd word.

Betaal mogelijkheden en Retouren

Wat zijn de betaalmogelijkheden en zijn er kosten aan verbonden?
De betaalmogelijkheden bij Kinderauto.nl is zo dat je veilig en eenvoudig kan betalen met Ideal, visa, mastercard en Klarna. Er worden geen kosten gerekend voor de betaalmogelijkheden. Bij Klarna heb je de mogelijkheid tot achteraf betalen.

Hoe snel wordt de betaling verwerkt?
De betalingen van een product worden meteen verwerkt. De betaalmethoden zijn geïntegreerd in de webwinkel. Daardoor kunnen de bestelling ook snel verzonden worden en snel ontvangen.

Kan er achteraf betaald worden?
Er kan bij kinderauto.nl achteraf betaald worden via Klarna. Deze is snel en veilig geregeld. Er hoeft pas betaald te worden als de bestelling geleverd is bij de klant. Klarna kan je ook helpen als je problemen hebt met de aankoop.

Hoe kan het aangekochte product retour gezonden worden?
Wanneer het voertuig terug gezonden wordt moet het in originele staat verkeren. Het product moet dus ook retour gezonden worden in de originele verpakking.  Het kan retour verzonden worden naar:
Kinderauto.nl
Beugelsplein 6B
5701 PK HELMOND

Welke termijnen moeten er in de gaten gehouden worden bij retouren
De overeenkomst is tot maximaal 14 dagen te herroepen. Dit kan gedaan worden door binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgaaf van reden het product retour te zenden. De bestelling dient ongemonteerd, ongebruikt, en in de originele verpakking retour gezonden worden.

Hoe wordt het aankoop bedrag terug geboekt na retourzending?
Wanneer wij van Kinderauto.nl het product hebben ontvangen wordt er zo snel mogelijk het volledige aankoop bedrag en de verzendkosten terug geboekt. De retour zending van uw huis naar ons worden niet vergoed. Deze kosten zijn voor uw rekening. Terugboeking duurt maximaal 14 dagen.

Klachten

Waar kan een klacht in gediend worden?
Het kan natuurlijk zijn dat iets niet helemaal gaat zoals de planning was. Wanneer er een klacht is kan deze kenbaar gemaakt worden door een mail te sturen naar info@kinderauto.nl. Wij zullen dan contact met u opnemen en samen tot een oplossing komen. Ook kunt u hier kijken https://www.kinderauto.nl/klachten/

Hoe wordt de klacht afgehandeld?
Wanneer de klacht ingediend is wordt er naar gestreefd om dit binnen 14 dagen af te handelen. Mocht het langer gaan duren wordt er een mail gestuurd met een indicatie wanneer er gereageerd wordt op de klacht.

Wanneer een klacht niet naar wens afgehandeld is, wat dan?
Wanneer de klacht niet naar wens is afgehandeld door kinderauto.nl dan kan er een geschil gemeld worden bij Stichting Webwinkel Keur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Mocht er alsnog geen oplossing zijn dan kan de klacht voorgelegd worden aan de geschillen commissie.

Kan een klacht ook telefonische afgehandeld worden?
Wanneer er een klacht is willen we deze graag per email ontvangen. Uiteraard kan het zijn dat we telefonische contact zoeken om als nog tot de juiste oplossing te komen of misschien om wat onderbouwing toe te lichten over de klacht.

Overige

Waar kan ik terecht als mijn vraag niet beantwoord is?
Wanneer er nog vragen zijn die hier niet te vinden zijn kan er contact opgenomen worden via email op info@kinderauto.nl. Er kan ook telefonisch contact opgenomen worden op 0492 – 700 294. We zullen er dan naar streven om een juist antwoord op de vraag te geven.

Zit er garantie op de producten?
Op de producten van kinderauto.nl zit een garantie van 6 maand. Hier zijn een aantal uitzonderingen op accu, motor en tandwielen van de kinderauto. Wanneer er problemen voordoen met het product kan er altijd contact opgenomen worden met kinderauto.nl zodat de problemen kunnen oplossen.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Een bestelling kan geplaatst worden op kinderauto.nl. De bestelling kan eenvoudig geplaatst worden in de winkelmand en betaald worden. Eventueel kan de bestelling ook telefonisch geplaatst worden wanneer dit wenselijk is.

Is het mogelijk om een gratis kenteken te bestellen bij de kinderauto?
Jazeker is dit mogelijk. Over het algemeen is bij iedere kinderauto een gratis kenteken wat mee besteld kan worden. Op het kenteken komt de naam van het kind te staan.

Hebben jullie een vast assortiment?
Nee, wij hebben geen vast assortiment. De artikelen wisselen met de regelmaat. Dit zorgt ervoor dat we een leuke actieve shop hebben en houden. Daardoor kom jij graag terug om een kijkje te nemen bij nieuwe producten.

Kan ik een bezoekje brengen aan jullie winkel?
Een bezoekje aan onze webwinkel brengen is mogelijk maar dan wel op afspraak. Wanneer er een telefonische afspraak gemaakt wordt staan we op het juiste moment klaar om volledige uitleg en advies te geven.

Leveren jullie ook onderdelen?
Wanneer er onderdelen nodig zijn zoals laders of afstandsbedieningen zijn die ook bij ons verkrijgbaar in de webwinkel. Wanneer het niet op de webwinkel staat kan er altijd contact gezocht worden met ons zodat we kunnen voldoen aan de vraag. Contact kan er gezocht worden via info@kinderauto.nl of 0492 – 700 294

De waardering van www.kinderauto.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 8.8/10 gebaseerd op 13 reviews.